Hæklede børnebukser - opskrift

Ca. str 1-1½ år
Hæklenål 5 - (Disse er hæklet i 2 tråd Lanett Superwash)

Rib
Slå 38 lm op + 2 at vende med
1. rk - Hækl 1 hstgm i 3 maske fra nålen, og hækle hstgm resten af vejen, vend
2.-60 rk - Hækl hstgm i bagerste maskeled

Krop
61. rk - Hækl ribstykket sammen med fm - vend med en lm
62. rk - hækl fm hele vejen rundt i bunden af ribstykket, 1 km i første fm, vend 
63. rk -1 lm *spring 2 m over, (3 stgm, 2 lm, 1 fm) i næste maske* gentag fra *-* hele vejen rundt, km i første stgm.
64.-78. rk - (2 stgm, 2 lm, 1 fm) i hver lm-bue. Km i første stgm, vend  

Ben
79. rk - hækl nu halvvejs rundt, 5 lm, en km i første maske, vend
80. rk - hækl i mønster rundt, når du når lm hækler du et mønster i midterste maske, vend
81.-104. rk - hækl i mønster hele vejen rundt, luk af
Gentag med det andet ben
Hæft ender...

Jeg folder ribben 2-3 gange
Min datter har været rigtig glad for dem i løbet af vinteren

God fornøjelse!


Det er kun til privat brug, så ingen videresalg af mønsteret eller færdigt produkt...
Hvis du hækler den, vil jeg da meget gerne se resultatet - og ville elske hvis du ville linke tilbage til min blog!

10 kommentarer:

  1. Super pretty!!! What a shame my girl is 4 years old already :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Well - I might be able to make the pattern for a size 4 as well...

      Slet
  2. Hvor fiiiint.. Hvor meget garn går der ca. til sådan et par bukser?

    SvarSlet
  3. De er da for skønne !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er også helt glad for dem :0)

      Slet
  4. Så er jeg gået i gang med dem. Nu håber jeg bare at der er garn nok. Ellers bliver det vel til shorts, hehe..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er spændt på at se dem når de er færdige ;0)

      Slet
  5. Hvor er de bare vildt søde. Hækler du rundt eller laver du det i to stykker og hækler sammen til sidst? Måske det allerede står der, kan bare ikke lige gennemskue det så ;)

    SvarSlet
  6. Ribkanten bliver hæklet i et stykke, derefter hækles den sammen til en ring
    Resten af buksen hækles rundt

    SvarSlet