Hæklet pude i trekanter - opskrift

Hæklenål 4, og passende garn i grøn, lyserød, hvid, sort, lysegrå, mørkegrå, lyseblå og mørkeblå

Der skal af hele trekanter bruges 1 grøn, lyserød og lyseblå trekant, 4 hvide trekanter, 2 mørkegrå trekanter, 6 sorte trekanter, 3 lysegrå trekanter og 5 mørkeblå trekanter

Af "halve" trekanter skal der bruges 4 mørkegrå, 1 mørkeblå, 3 sorte.

- En hel trekant laves ved at slå 25 lm op + 1 lm til at vende med
vend med en lm
- hækl 1 fm i 2 maske fra nålen - og hækl fm rækken ud
vend med en lm
- hækl 1 fm, 2 fm sammen, 19 fm, 2 fm sammen, 1 fm
vend med en lm
- hækl en række fm
vend med en lm
- fortsæt med at tage ind på hver anden række, indtil der kun er en maske tilbage - luk af

- En halv trekant laves ved at slå 13 lm op + 1 lm til at vende med
vend med en lm
- hækl en fm i 2 maske fra nålen - og hækl fm rækken ud
vend med en lm
- hækl 1 fm, 2 fm sammen, hækl fm resten af rækken ud
vend med en lm
- Hækl fm hele rækken
vend med en lm
- fortsæt med at tage ind en gang på hver anden række indtil der kun er en maske tilbage - luk af

Læg trekanterne op i mønsteret - og sy dem sammen en for en...
Til sidst fæster du alle enderne

God fornøjelse!

Det er kun til privat brug, så ingen videresalg af mønsteret eller færdigt produkt...
Hvis du hækler den, vil jeg da meget gerne se resultatet - og ville elske hvis du ville linke tilbage til min blog!

11 kommentarer:

  1. Tak for opskrift - den skal helt klart på listen over ting der må laves! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt - Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!

      Slet
  2. Super fed pude! Den bliver hermed skrevet på listen over kommende hækleprojekter :)
    Må jeg spørge hvad målene på puden er?

    SvarSlet
    Svar
    1. Cirka til en pude på 40x40... Men den skal lige du ved, trækkes i facon i våd tilstand... Ellers bliver den lidt for aflang ;0)
      I det her tilfælde fik jeg ikke trukket den hæklede bagside i facon, og derfor er den ikke blevet helt kvadratisk

      Slet
  3. Nej en fin pude, den vil jeg prøve at give mig i kast med :) Nu kan jeg se at det er lang tid siden du har hæklet den, men har du en idé om hvor meget garn du har brugt totalt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener det var omkring et nøgle af hver den sorte og mørkegrå - Men jeg kan ikke huske det helt sikkert - desværre :0(

      Slet
  4. Hej Karen Elisabeth

    Har hæklet 23 firkanter og 8 halve, men kan ikke få mønstret til at passe. Er dette kun til en side eller hvordan skal det samles?

    Mange hilsner
    Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er kun angivet til en forside...

      Du skal lave to hvis det skal være på både for og bagside

      Slet
    2. Super lækker pude! :) Kan du huske hvilket garn, du brugte? Jeg vil helst sikkert kaste mig ud i den. Jeg har fået at vide, at jeg har en mani for puder, og jeg må nok tilstå! ;)

      Slet
    3. Jo da - Den er hæklet i "Drops Loves you 1" - Jeg føler mig ret overbevist om at det er samme garn som dette: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visgarn.php?garn=CottonLight
      Det har i hvert fald samme farvekort, og ligner hinanden meget på billedet (men jeg har ikke fået tjekket det i virkeligheden)

      Slet