Sybølgen fortsætter...

Og jeg er stadig kun igang med ting, som jeg klippede i sensommeren sidste år...
Dragten jeg viste i går var egentligt tiltænkt at skulle være fuldt foret, da jeg jo troede den skulle bruges hele vinteren.
Det ville min symaskine jo lidt anderledes, og jeg har nu syet endnu en dragt af "foret".
Finishen er blevet noget bedre på denne, dels fordi jeg nu kender mønsteret, og dels fordi jeg ændrede en del på teknikkerne...
Denne dragt fik lommer (første gang jeg har lavet sådan nogle) - og jeg ved nu, at næste gang jeg laver sådan en dragt, så skal lommerne lige sidde 5 cm højere!
Jeg har også foret dragten i ærmet, hvilket jeg synes giver en noget bedre finish - Og sidst men ikke mindst, så lagde jeg buksebenene op med kantbånd (som også blev løbegang til elastikken). Det gjorde den lige det længere i benene, så de ikke er blevet for korte på denne dragt.

Stoffet er atter engang et retrodynebetræk købt ved Carina, og stoffet til lommer og ærmefor er "Strawberry Thief" fra Liberty of London.

Det eneste der nu er galt med min symaskine er, at den ikke syer pænt... Men det er ikke lige sådan at løse.
Jeg overvejer at lave et "købe symaskine-opsparing's"-salg, hvor jeg med grov hånd vil gå mine stoffer igennem, for at sælge ud af dem

4 kommentarer:

  1. Skønt at høre at jeg ikke er den eneste der klipper noget og så ikke får syet det lige med det samme...God dag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skete i hvert fald i den omgang for mig ;0)

      Slet
  2. Hold kæft hvor er du go' mand!

    SvarSlet