Det er jo et mareridt...

Det der med at gå ud i byens forretninger for at købe en gave...

Jeg står hovedrystende tilbage, og fatter ikke at jeg engang var en temmelig ferm shopper, der flere gange om ugen kunne tilbringe flere timer med at tjekke ud, prøve, teste og spørge ind til diverse varer før jeg indkøbte dem til min egen personlige fornøjelse...

Og jeg havde en fest med det - Sådan en shoppetur var skøn, og gerne med indlagte café- og restaurantbesøg, hvor jeg rigtigt kunne sidde og sludre med min medbragte veninde om dagens kup, og ting vi måske alligevel skulle gå tilbage for at købe og så videre...
...
...
...
DET har så til gengæld ændret sig..!

Seriøst, jeg bliver træt og mat - og får ofte hovedpine hvis jeg prøver på at shoppe...
Jeg ved ikke om det er al' hovedregningen og holden øje med at jeg ikke bruger for mange penge - Men én ting er i hvert fald sikker...
Jeg nyder det ikke på samme måde som før *suk*

Måske er jeg bare blevet for vant til at netshoppe...

Det er vældig rart at kunne sidde hjemme i ro og mag (og som oftest i nattøj) og surfe "the world wide web" tyndt efter de fedeste ting og de bedste tilbud...

Og hvorfor gjorde jeg så ikke bare det denne gang?

Fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle give pigebarnet - Alba er så vild med alt, at det er svært at finde frem til en bestemt ting som hun bare vil knuselske...
Og jeg er så forfængelig at jeg gerne vil finde den perfekte gave til hende...

Så jeg ventede og ventede og ventede med at købe en gave i håbet om at finde det perfekte...

Og det har resulteret i at jeg i dag har tilbragt et par timer i "legetøjskæden" i et forsøg på at finde noget godt (Med en ellevild Alba der forelskede sig i ALT!!!!), og er endt med at panikkøbe en pakke Sleich smølfer og en Bobles Donut...
(Og så fik hun for øvrigt også tiltusket sig den grimmeste McQueen bamse/hyggepude til en latterligt høj pris)...

Du godeste hvor er ting dog DYRE!!!

Seriøst, en lille flaske perler til 70 kr, en "my little pony" koster 129,- og udstyret til Sylvanian families OMG!!!
(Jeg var dog ret tæt på at købe den lille røde bil, den syntes mor her godt nok var kær)...

En ting er sikkert - Næste gang jeg panikkøber så bliver det et godt tilbud over nettet!

8 kommentarer:

  1. Alderen gør en mere nærig og doven ;) Har det på nøjagtig samme måde. Har også taget mig i at lave et ikke så pænt ansigts udtryk når man så at den lille søde body kostede 400 kr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at vide det ikke kun er mig ;0)

      Slet
  2. Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig! Jeg bliver som regel stresset af at skulle shoppe og jeg nyder det faktisk ikke...

    SvarSlet
  3. åh hvor jeg dog kan følge dig der...
    knus
    Marianne

    SvarSlet
  4. Kan sagtens følge dig. Legetøj er bare sindssygt dyrt. Heldigvis er farmor blevet fuldstændig besat af at trampe rundt på loppemarkeder og gøre kups. Og det er altså en god ide (hvis man har tid og gider). Hun har fundet et utal af "my little ponies" "barbier" og endda et par rigtig fine, nærmest helt nye dukkehuse til Alma. Men selvfølgelig - det bliver nok sværere efterhånden som børnene bliver større og har meget specifikke krav til, hvad de ønsker sig:-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Yeah - dejligt farmor gider!

      Hmm... min erfaring er at det er sværere at få ønsker ud af børnene jo ældre de bliver ;0)

      Slet