Hæklet vest - opskrift

Str 1(2) år
Hæklenål 4 & 5

60(70) lm med nål 4 (vend med 2 lm)
1 rk. - 3(3) stgm, 2 stgm i næste m, *5(6)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra*-*, 2(3) stgm
2 rk. - 3(4)stgm, 2 stgm i næste m, *6(7)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-*, 3(3)stgm
3 rk. - 4(4)stgm, 2 stgm i næste m, *7(8)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-*, 3(4)stgm
4 rk. - 4(5)stgm, 2 stgm i næste m, *8(9)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-*, 4(5)stgm
5 rk. - 5(5)stgm, 2 stgm i næste m, *9(10)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-*, 4(5)stgm
6 rk. - 5(6)stgm, 2 stgm i næste m, *10(11)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-*, 5(5)stgm
7 rk. (Kun ved str. 2 år). - (6)stgm, 2 stgm i næste m, *(12)stgm, 2 stgm i næste m* gentag fra *-* (6)stgm)

Skift derefter hæklenål

1 rk. - 3lm, 3stgm, 1lm, 3stgm i 3. m fra nålen *3 stgm, 1 lm, 3 stgm i 5. m fra nålen* gentag fra *-*, afslut med en km i den første stgms yderste maske.
2 rk. - 2 km i yderste maske på den første musling, 3 lm i "hullet", 2 stgm, 1 lm, 3 stgm, *3 stgm i hullet i midten af muslingen, 1 lm, 3 stgm i samme hul* gentag fra *-*, afslut med en km i den første stgms yderste maske.
Gentag række 2, 3(4) gange

- 2 km op til hullet, derefter hækles 4(5) muslinger, lav 5 lm, spring 4(4) muslinger over, hækl 8(10) muslinger, lav 5 lm, spring 4(4) muslinger over, Hækl 4(5) muslinger, afslut med en km i den første stgms yderste maske.
- 2 km op til hullet, derefter hækles 4(5) muslinger, hækl en musling i 3. lm, hækl 8(10) muslinger, hækl en musling i 3. lm, hækl 4(5) muslinger, afslut med en km i den første stgms yderste maske
Hækl muslingrækker i alt 15(18) gange.
luk af

Hækl krebsemasker hele vejen rundt i halsåbningen, hæft ender - og du er færdig

Jeg håber mønstret er til at finde ud af...
Jeg har ikke lavet den i andet end disse 2 str, men efterhånden som jeg får lavet større/mindre udgaver, skal jeg nok skrive dem ind i mønsteret...

God fornøjelse med det!

Det er kun til privat brug, så ingen videresalg af mønsteret eller færdigt produkt...
Hvis du hækler den, vil jeg da meget gerne se resultatet - og ville elske hvis du ville linke tilbage til min blog!

8 kommentarer:

  1. Åh den er fin, den skal da prøves :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det - jeg har været så glad for den jeg har til Alba, og har helt sikkert planer om at hækle en sommerversion til hende også ;0)

      Slet
  2. Nøjj hvor er den fin.. Synd at den ikke også er det lidt større (min pige bruger str. 5-6 i tøj).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke haft brug for at forstørre den så meget op endnu - Men hvis jeg får tid kan jeg da godt lige prøve at se på det...

      Ellers kan du i hvert fald give den en størrelse mere ved at gå en nål og garnstørrelse op...

      Eller du kan starte den op med 110 lm, hækle 10 ell. 11 rækker i den første del /den med stangmasker, 7 gentagelser af række 2 i muslingemønsteret - og så skal du nok selv se lidt på ærmegabets størrelse... og hvor lang vesten skal være til din datter.... (hvis det da giver nogen mening?)

      Slet
  3. Hvilket garn har du brugt?
    Den ser rigtig flot ud😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Den her er lavet i akrylgarn fra No. 1 (tror jeg nok firmaet hedder)

      Slet
  4. Hvor meget garn er du endt med at bruge?

    SvarSlet