It's ALIIIIIIIIIIIVE....

Med en reference til den gamle 80'er-film, better of dead (som I for øvrigt bør unde jer at se - sjov, sjov)...
Så er der nok mere end én derude, der ligner et stort spørgsmålstegn - for hvad er det der er i live???

Jo, det er min symaskine...
Jeg fik endelig den sidste brik til puslespillet, da min søster fortalte hvad der stod i brugsforvirringen til hendes symaskine...
Og hvor er jeg glad!!!
Nu har den drillet i et år, but no more...

Det første der kom igennem den, var et par bukser til Alba, som jeg klippede ud sidste år ;0)
Heldigvis er de ret store i størrelsen (nogle vil måske mene de stadig er for store), så hun kan sagtens stadig bruge dem.
Mønsteret er fra Symagasinet 09/sep 2011 (det samme nummer der har den lækre buksedragt til piger).
Stoffet købte jeg på bud i Stof2000 sidste år.
Jeg er helt vild med farver og mønster på det :0)
Jeg satser dog på at man bedre kan se det er haremsbukser, når Albas ben er blevet lidt længere...

------

Futter fra Livie&Luca
Bluse fra Sture&Lisa

16 kommentarer:

  1. Åhr hvor skønt, så er det bare med at komme igang med at sy til trolden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohh yes - Jeg har så mange ideer inde i mit hoved der trænger til at komme ud :0)

      Slet
  2. Åh altså, kender alt for godt det der... Min maskine strejker hver gang jeg forsøger at sy i strækstoffer :s

    Super lækre bukser (bare de var mine) :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg tror også jeg skulle have købt et par meter mere af det stof ;0)

      Slet
  3. Svar
    1. Me to - I think they are so cute!

      Slet
  4. Hvor er det nogle skønne bukser. Det er altid godt at det er lidt for stort, så de små pus kan passe det i noget tid ;-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er træls at få noget færdig, det så måske kun kan bruge i en måneds tid ;0)

      Slet
  5. Tøffe bukser. Supert å få fikset symaskinen. Gleder meg til å se hva mer du skal sy :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er skønt... Der er så mange ting jeg godt vil igang med at sy ;0)

      Slet
  6. Åh hvor skønt! Tillykke med den igen livende maskine og top top skønne bukser, det mønster må jeg da have fat i til Luna :)

    Og så er jeg lige nysgerrig på hvad du gjorde for at fikse maskinen, for var det ikke noget med undertråden der lavede løgger? det er min nemlig begyndt på nu, og jeg aner ikke hvordan jeg skal fikse det :(

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo - altså, jeg rensede først hele maskinen... og så ordnede jeg undertrådsspændingen...

      Og til dem der måske ikke hvordan det gøres - Så tager man og kigger på den kapsel som undertråden skal i. På den sidder en lille skrue. Jeg strammede den helt, og derefter begyndte jeg stille og roligt at løsne den (med en spole undertråd i). Når du kan holde i undertråden, og spole og kapsel glider lige så stille, så passer det... Sidder den helt fast, skal den løsnes mere - og farer den afsted skal den strammes...

      Men jeg ved så ikke om det kun er symaskine med lodrette spolerum, det gøres sådan ved.

      Slet
    2. 1000 tak - det må prøves inden jeg bliver helt arrig :))))

      Min har også lodret spolerum så håber det virker på min også ;)

      Tak i hvert fald :)

      Slet
    3. Jeg håber at det også virker for din :0)

      Slet
  7. Dejligt når skidtet virker :) Super søde bukser, tror dog også at de vil passe bedre når hendes ben lige er en tand længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. yeps - så det er godt de ikke er forede, Så kan hun også gå den varme tid i møde i dem :0)

      Slet