Der er lidt fordele ved at have en søster...

Der er lokomotivfører...

Ud over at jeg synes det er megasejt, så synes mine børn også det er sejt...
Og hun ved hvornår der sker sjove ting inden for DSB...

Som feks. hvornår Toget Thomas kommer på besøg på jernbanemuseet...

Og nu er Alba ret glad for Toget Thomas, så da min søster ringede for at spørge om de to små og jeg ville med der over, så var jeg ikke sen til at sige ja...

Og sikke en oplevelse det var....

Neiiii, ihhh, åhhh lød det mere eller mindre konstant fra Alba - og det at komme ud at køre med ham var STORT!!!
Der var bare lige rigeligt med mennesker, så hun blev også lidt rundforvirret hende min Alba-mus...
Vi fik kun set alt det Thomas-relaterede på det par timer vi var derovre - Så aftalen er at vi tager derover en anden gang (hvor der ikke er helt så mange mennesker), og så får vi set rigtigt på sagerne på museet...
Og min mor skal med næste gang, jeg har nemlig hørt rygter om at hun har nogle ret så skønne historier om nogle af togene...
Og jeg ElSKER virkelig hendes små fortællinger - Det gør vi vist alle i familien...

Min søster og jeg snakkede i hvert fald om at hun skulle have en af de der "bedstemor fortæller"-bøger...

Faktisk snakkede vi også om at det kunne være spændende for vores børn og børnebørn hvis vi optog det når hun fortalte, for at kunne afspille det engang ude i en fjern fremtid...
Hun har jo sin egen mors historier fra krisen i 30'erne, min fars fortællinger om hans spæde barndom under 2. verdenskrig og hendes egne hands-on historier fra sit liv, som vi andre kun læser om i historiebøgerne...

Og selv om jeg har hørt mange af dem, så går der altid detaljer i glemmebogen for mig...
Så før fortællingerne er blevet til eventyr, så må vi prøver at bevare originalerne...

2 kommentarer:

  1. Det ser da supergøy ut - minste mini her hadde nok også vært helt vill med de togene :)
    Du bør virkelig ta opp de fortellingene - og jo før jo bedre. Mange ganger tenker vi at vi skal gjøre slike ting, og plutselig er det for sent …

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret...

      Det er med at gøre det mens man stadig kan

      Slet