Jeg kender en...

(Som kender en, som kender en...)

Som landede i et dagpengehul.

Vedkommende kunne ikke meldes til den billige studie a-kasse i fagforeningen (det var vist noget med alder og branche), og stod derfor som færdigudlært og skulle på kontanthjælp.

Nu var vedkommende voksenlærling, så kontanthjælp er faktisk en del lavere end hvad vedkommende havde været vant til...

Det er ikke sjovt at leve på en sten - og det tror jeg da også denne person fandt ud af...
Heldigvis blev der fundet et job inden for 3 måneder, men det var stadig ikke sjovt!

Måske kunne den person have haft god brug for en billig a-kasse et andet sted fra, feks FTF-A hvor man kun skal betale 419,- om måneden...
Uden at gøre mig klog på det, så håber jeg da at det ville have givet vedkommende lidt flere penge mellem hænderne i de tre måneder...

Det ville da have været værd at tjekke ud i hvert fald...

Måske har du også brug for at tjekke din a-kasse eller mangel på samme ud?
Så kan du lige så godt tage et kig indenom her
FTF-A logo

----------------

Indlægget er bragt i samarbejde med FTF-A

2 kommentarer:

  1. Tror der er mange der kunne have gavn af at tjekke op på hvad de har eller mangel på samme - især studerende der tror de er sikret bagefter - så rigtig god ting at gøre opmærksom på ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil sige - det er i hvert fald ikke første gang jeg har hørt om sådan noget ;0)

      Slet