Noget om, i et kort sekund, at føle sig som jordens dårligste forælder...

Da jeg skulle hente Alba i børnehaven i dag, kom jeg ind på hendes stue hvor hun sad med ryggen til og tegnede...

Jeg får overrasket hende, og glad vender hun sig om og giver mig et kram...

Det er en af pædagogerne fra en af de andre stuer der sidder derinde - og jeg bliver meget hurtigt mødt med: "Albas gummistøvler er meget svære at få på - Jeg kan godt se de er smarte og dyre, men det kunne simpelthen ikke lade sig gøre"...
Jeg får fremmumlet lidt kommentarer om at det jo ER en måned siden hun sidst har haft behov for at have dem på, så måske er hun nu vokset ud af dem...

Derefter går pædagogen igang med at de ikke kunne finde nogen regnbukser - Hvortil jeg svarer at Albas softshell-heldragt da ligger i tasken...
"Nåhh - den der pink jakke... Ja jeg havde den jo ikke oppe at kigge på for jeg troede det var en jakke..." 

Så går hun igang med at hun ingen strømper kunne finde til Alba, så derfor har Alba altså fået et låne-par på...

Jeg vælger at lade være med at diskuterer det, for Alba viser i allerhøjeste grad tegn på at være overtræt...

"Ja, jeg valgte altså at lade Alba komme op da hun ikke var faldet i søvn efter 45 min... Måske er det på tide hun ingen lur får mere???"

Øhh...

Jeg har fortalt i børnehaven at Alba har svært ved at sove andre steder end hjemme, men at hun i allerhøjeste grad har brug for sin lur...

"Går hun da død når hun kommer hjem???"

Ja - pigebarnet sover normalt mellem 2½-3 timers lur, men i en barnevogn og helt for sig selv... Så hun falder i søvn de særeste steder når vi er hjemme hvis hun ikke har fået sin lur...

....

Nå, vi får sagt farvel og henter Albas ting...

Det ser ud til at det er Alba selv der har kigget i tasken, for indholdet er strøet ud over det hele...
Og lige der, for snuden af mig, ligger Albas helt rene strømper...

*Eyeroll*

....

Nu har jeg bestilt nye gummistøvler, og så må jeg vist udtænke et system så selv pædagogerne kan finde Albas sager ;0)

(For resten - har I nogle tips og tricks til hvordan jeg får lavet navn i hendes ting, men så det er til at fjerne igen?)

15 kommentarer:

  1. Nøøøj, hvor ville jeg begynde at koge meget hurtigt indvendig, hvis jeg skulle høre på den pædagog.(!!!)
    "smarte og dyre" – nøøøj, jeg var blevet tosset over at høre på sådan flabet pædagog.

    Jeg ville også gerne sætte navn i Fleurs tøj – hvis det så bare var til at fjerne igen... Synes jeg har søgt og søgt, og har desværre ikke fundet nogen løsning endnu. Så Fleur har ikke navn i et eneste stykke tøj/sko (endnu?)...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lidt overvejet om det kan lade sig gøre at brodere et lille diskret mærke, så man bare kan fjerne stingene igen...

      Men det er bare frygtelig meget arbejde ;0)

      Jeg var lidt usikker, men her bagefter har jeg gået og tænkt mig frem til at jeg skulle have sagt noget - Nu vidste jeg jo at pigebarnet ligesom HAR alle de ting hun skal bruge, ikk?

      Slet
  2. Øj, hvor lyder hun træls. Jeg havde troppet op på stuen igen og bedt hende følge med ud, så jeg kunne vise hende -pænt og rolig hvor strømper mm var. Du er en smaddergod mor:-):-):-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg egentligt ikke hun var - Hun var nok bare forvirret over systemet tror jeg...

      Specielt hvis Alba har haft fat i sine ting selv

      Slet
  3. Navnelapper kan fjernes.
    Er det ikke meningen tøjet skal hænge fremme i garderoben? Det skal det hos os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Problemet er at det ikke er mig der kommer til at hente hende når jeg skal arbejde igen - Og Marcus og min mand er bare ikke så gode til at komme og sige "hun mangler underbukser" og den slags - Så derfor bliver alle hendes ting bragt frem og tilbage hver dag

      Slet
    2. Så jeg selv kan holde styr på det

      Slet
  4. Navnelapper er i øvrigt klistermærker der også klistrer på tøj og kan vaskes

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad med sko - Kan man også bruge dem der?

      Slet
  5. Vist det man tæller til ti og tænker hun nok ikke er helt tilfreds i sit liv pt.

    SvarSlet
    Svar
    1. ;0)

      Sådan noget i den retning, ja...

      Slet
  6. *omg* jeg havde taget den med det samme lige der midt på gulvet på blå stue. Sådan skal en pædagog ikke snakke til mig. I´m sorry to say. Men jeg er også blevet bedt om at medbringe regntøj til Emil hvortil jeg svarede at den soft shell dragt han har fra Name It har et vandsøjletryk på 8000 hvor regntøj kun har et på 5000!!
    De troede ikke han måtte bruge den i regnvejr. Ahrmen come on. Udvid Jeres horisont...
    *ha ha* godmorgen Karen Elisabeth der fik du mig lige op af stolen.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. *eyeroll*

      Ved de ikke at softshell er det nye sort??? Det er SÅ genialt, og det jeg anbefaler mine dagplejebørns forældre at købe...

      Så er vi da sikker på at du har været vågen i dag Libbie ;0)

      Slet
  7. soft shell holder ikke tørt. hvis det regner... den er ikke længre.. det kan ikke holde til 2 timers regn..( og jo det er børn altså ude i) det kan regntøj... og ja softshell er smart.. til fugtigt vejr og småbyger men ikke til regn... 3årige får hjælp til at finde tøjet i taskerne hvis de har brug for skiftetøj... men det tøj der skal bruges SKAL hænge fremme... pædagogerne har ikke tid til at kikke 30tasker igennem for at tjække hvad tøj barnet har liggende i den, så de får fundet overtøjet (tak komunerne og regeringen for den ) og du må da bare lære din mand at huske at følge op på ekstra underbukser og strømper...det kan mænd godt lærer.. hvorfor dog ikke bare skrive navn i... det er jo et cirkus af rang hvis der er meget tøj uden navn i.. og lad vær at forvente at kunne sælge det vidre... hvis det er en bh der er ude.. bliver tøjet smadret... jeg har set selv mærkevare flyverdrager smadre til ukendelighed efter 1 vinter.. så er det heller ikke så trist når tøjet har fået maling på, eller slået hul på knæet..

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt tøj kan blive smadret - mærkevarer eller ej...

      Hvad angår regntøj vs. softshell, så kommer det meget an på regntøjet...
      Der er noget af det regntøj derude som ungerne også bliver gennemblødte i.
      Og jeg må også sige at jeg endnu ikke har oplevet Alba blive våd i hendes softshell, og jeg er da ved at have brugt det til hende i nogle år efterhånden...

      Hvad angår det sidste, så er det vel op til børnehaven at beslutte hvordan tingene skal foregå?
      Når de ikke har et problem med at det ligger i tasken, så er det vel i bund og grund ikke et problem?

      Slet