Så fik jeg svar fra Sydtrafik...

Lørdga morgen missede jeg jo mit tog til Aarhus, pga at bussen var forsinket...
Jeg skrev derfor denne mail til dem:

Kære Sydtrafik

Jeg sidder her på Fredericia Banegård... Klokken er nu 7:58, og jeg venter på at det næste tog mod Aarhus kører...
Venter, fordi jeg ikke nåede mit første tog derop...
Det tog som jeg havde en orange billet til... 

Nå ja, tænker man så, jeg kan da bare tage næste tog - Og det er da også rigtigt... Og det gør jeg, EFTER at have været nødt til at købe en ny togbillet fordi fucking orange-billetter kun gælder til den ene togafgang....

Det betyder at jeres forsinkede bus nu har kostet mig 134,- kroner...

Og så er det jeg tænker. Hvordan kan den første bus, fra Herslev og ind til banegården være så forsinket, at den først kørte ind til banegården 7:39??? Så vidt jeg så, sad der ikke lige andre passagerer end mig i den...
Jeg er MEGET utilfreds, og har mest af alt lyst til at forlange de spildte togbilletspenge udbetalt fra jer - For billetten kan selvfølgelig heller ikke refunderes...

Med ikke helt så venlig hilsen som det burde være, 

Karen Elisabeth...

Ps: Der er en del andre ting jeg også kunne have lyst til at klage over, som for eksempel meget voldsom kørsel - Busser der kører lige forbi en, selv om man er ved stoppestedet til tiden og så videre, og så videre...
Jeg synes at den offentlige transport i Fredericia er blevet MEGET forringet i det sidste års tid!!!

Deres svar tilbage var dette:

Kære Karen Elisabeth

Tak for din henvendelse. Vi har undersøgt sagen hos vognmanden, der oplyser at bussen var 1 minut forsinket ved ankomsten til Fredericia Banegård på grund af morgenglatte veje.

Vi beklager at du ikke nåede din forbindelse til Århus, men kan desværre ikke gøre mere i denne sag.

Med venlig hilsen

Bente...

Er det bare mig, eller er det utrolig dårlig service???
Hvad skal jeg videre gøre ved det?

Indtil videre har jeg skrevet en mail tilbage, hvor jeg pointerer at jeg så på klokken, og at bussen bestemt ikke kørte særlig forsigtigt - og at jeg løb i et forsøg på at nå toget alligevel...
Men hvad skal jeg gøre mere?
Det vil jo altid være en "hans ord, mod mit"-sag... Men burde de ikke som et ordentligt serviceorgan, så bare gå efter devisen "kunden har altid ret"

6 kommentarer:

  1. Av, kundeservice er altid et meget ømtåleligt emne. Jeg mindes at du ikke havde lang tid til at skifte fra bus til tog?
    Du har ret i at det vil være "dit ord mod vognmandens", og jeg forestiller mig at det vil blive svært at få Sydtrafik til at betale for din DSB billet..

    Jeg går bestemt ikke ind for det her, men du kan jo prøve at lave et opråb på Sydtrafiks Facebook side. Sådan en offentliggørelse får indimellem selskaber til at ændre mening på deres svar.
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde jeg ikke... Men den korte afstand ml. bus og tog taget i betragtning, var det nok tid... Selv hvis bussen havde været et par minutter forsinket...

      Jeg synes jo ikke det er meget jeg forlanger, mod at jeg finder mig I deres generelt dårlige service til daglig... *suk*
      Specielt hvis man tager i betragtning, at der da vist nok er noget med at man kan tage en taxa til ens destination på selskabets regning, hvis deres selskab er skyld i at man bliver forsinket... En taxatur Fredericia/Aarhus ville have koste dme noget mere ;0)

      Jeg er bare ikke så vild med de der meget offentlige udgydelser - Det var allerede til overvejelse om jeg ville ligge det på bloggen

      Slet
  2. Det der er ikke i orden. De møder dig overhovedet ikke, og tager dig ikke seriøst. Enig i opråb på facebook-siden, i en god tone selvfølgelig, og se så om andre følger op med lignende historier - for så må de da begynde at lytte til jer. Held og lykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm - Jeg ser lige hvad de siger til min mail nummer to - Ellers kan det da være at det er sådan noget jeg skal ud i...

      Suk...

      Slet
  3. Det er godt nok ikke et særlig pænt sprog du bruger i din mail (tænker på "fucking orange billet").
    Men derudover syntes jeg nu også at sydtrafik burde yde bedre service.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jahh - Det viser bare hvor vred jeg var i gerningsøjeblikket - Jeg taler ellers altid meget pænt og sobert!!!

      Slet