Jeg kan huske...

Dengang Marcus var yngre og gik i børnehave...

Der var Nintendo DS'en lige kommet frem, og han ønskede sig en brændende...
Der var altid et par stykker der havde fået lov at tage deres med i børnehave, og rundt om dem var der en hel kødrand der opslugt fulgte med i spillet...

Jeg kan huske at jeg var ret forundret over hvordan de alle kunne få klemt sig sammen om den her ret lille skærm...

Og jeg erindrer det samme syn i skolegården fra da jeg var barn, og der var ganske få der havde fået deres bip-bip spil med i skole...
Samme opslugte kødrand om en minimal skærm - Var man heldig fik man lov at prøve..!

Der går sikkert ikke engang et år før Alba begynder at plage om at få sin egen spilledims - Hun har i hvert fald flittigt brugt sin brors iPad siden hun var 1½ år, og det overrasker mig gang på gang hvor god hun faktisk er til det...

Ikke at jeg burde være overrasket - Dengang min mor var barn, så de 8-årige efter deres små søskende, de 10-årige kunne sikkert lave aftensmaden helt selv und so wie weiter...

Nogle gange tror jeg at jeg selv er for slem til at "baby'e" mine børn, ikke sætte nok krav til dem, og være lidt for hurtig til bare at hjælpe dem, i stedet for at vise dem hvordan de selv skal gøre det...

Jeg beundrer forældre der er gode til at inddrage deres børn i hjemmets gøremål, og jeg sætter jævnligt mål for mig selv om at jeg skal blive bedre til det...
Men jeg glemmer - ja, GLEMMER - hvor meget de små størrelser egentligt forstår og kan klare.

Og det bedste er, at I den alder er de vilde med at hjælpe..!

Ikke som min teenager der på det nærmeste gemmer sig under sengen, hvis han kan som meget som lugte noget der minder om opgaver og pligter!

....

Hov, jeg kom da vist lidt off track der!

Albas egen spilledims...

Nu har jeg ikke en voldsom trang til at kaste en halv bondegårds penge efter sådan en, til en pige der  kun næsten er 3, så jeg tænker at sådan en Kurio måske kunne være noget...

Den koster ikke mere end den Nintendo jeg i sin tid købte til Marcus, og så har den Android som styresystem (hvilket jeg i hvert fald godt kan finde ud af, for det har min telefon også...)

Det er nok hverken i dag eller i morgen hun får en - Men der skal nok komme en dag hvor det er det eneste hun ønsker sig..!

-------------

Indlægget er bragt i samarbejde med Toys R' Us

Ingen kommentarer:

Send en kommentar