Klud 11

Her har vi med en klud at gøre som har små snoninger hele vejen op - Bare for at gøre en ribstrikket klud lidt sjovere...

I og med snoningen kun går over 2 masker, behøves der ikke en hjælpepind...

Selv om jeg ikke har gjort det på denne, tænker jeg at hvis man gerne vil have en klud der er ens på begge sider, så kan snoningen godt laves på både ret og vrang siden...

Jeg har linket til en drops video, hvor jeg har brugt nummer to snoningsmetode der vises - Men det er op til den enkelte hvad der foretrækkes...

Igen skal der bruges en strikkepind og hæklenål str 3, og 8/4-bomuldsgarn...
Tag altid den første maske på hver pind løst af - det giver en pæn kant...

- Slå 68 masker op, og strik 4 pinde ret...
- Strik så 4 ret, (2 vrang, 2 ret)x15, 2 vrang, 4 ret
- Strik 4 ret, (2 ret, 2 vrang)x 15, 2 ret, 4 ret

- Strik 4 ret, (2 ret, 2 vrang)x 15, 2 ret, 4 ret
- Strik så 4 ret, (2 vrang, 2 ret)x15, 2 vrang, 4 ret
- Strik 4 ret, (2 ret, 2 vrang)x 15, 2 ret, 4 ret*

Gentag fra *-* indtil kluden har den ønskede længde - På min klud har jeg gentaget mønsteret i alt 21 gange.

Strik 4 pinde ret, hvor der lukkes løst af på den sidste pind, derefter skiftes over til hæklenål nummer 3 og der hækles musetakker hele vejen rundt om kluden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar